Karahindiba Çiçeği Ve Önyargı

Karahindiba çiçeği

Karahindiba çiçeği namı diyar üfleyince uçan çiçek. Bir çok faydası olan bir çiçek. Merak edenler araştırabilir tabi ki ama bizim konumuz herkesin bildiği üzere üflenmesi.
Bunu yapmayan yoktur eminim ki.
Daha çiçeği dalından koparırken uçuşan beyazlıklar , adeta insana huzur verir.
Ne kadar kolaydır üflemek. İşte insan içinde ön yargı bu kadar kolay bir şeydir.
Mesela bir çokları buna bende dahildim bu yazıyı yazmadan önce.
Bu çiçeğin bir çok böbrek hastalığına iyi geldiğini hatta ve hatta potasyum olarak çok zengin olduğunu.
İşte insanlarda birbirine karşı bu şekilde bilgisiz ve ön yargıları bu şekilde kolay verebiliyorlar.
Benim gözümde ön yargı ve yargılamak arasında pekte bir fark yok.
Ön yargı sadece daha önceden yapılan bir şey. Yargılamak ise sonradan. Ama işin özüne baktığımız zaman bir yargı eylemi var . Ve bence kimse kimseyi yargılayabilecek bir pozisyonda veya yaşantıda değil.
Mesela beni yargılayabilecek biri kesinlikle dünyada kimsenin yargılayamayacağı biri olabilir.
Bunun dışında beni yargılan veya bana ön yargı ile bakan birinin benden hiç bir farkı yok demektir.
Onun da yargılanabilecek ve ön yargı ile yaklaşılabilecek şeyleri var demektir.
Zaten bizim sorunumuz da buradan geliyor aslında. Yargılanabilecek durumda olduğumuz gerçeği yüzünden yargılıyoruz.
Ön yargı ile yaklaşılabilecek biri ise ön yargı ile yaklaşıyoruz.
Tabi bide bunun öğretilme evresi var. Tamamen yargılanarak ve ön yargı ile yaklaşılarak büyüdüyseniz, başkalarına karşı başka bir dilden konuşmanız beklenemez.
Böyle davranıyorsunuz diye , sizi bile yargılamamak, ön yargı ile yaklaşmamak lazım .
Ben de zamanında çokça yargıladım , çokça yargılandım.
Çok defalarca ön yargı ile yaklaştım ve bir o kadarda ön yargı ile yaklaştığım insanı tanıyınca pişman oldum.
"Keşke senle daha önceden tanışsaydık" veya "Keşke senle daha önce konuşmaya başlasaydık" cümleleri ön yargılarımız yüzünden söylediğimiz cümlelerdir.
Yargılamanın ve ön yargı ile yaklaşmanın bu güne kadar kimseye faydası olmamıştır.
Bana olmadı eminim siz de düşündüğünüz zaman olmadığını fark edeceksiniz.
Eğer insanlar size ön yargı ile yaklaşıyor ve sizi yargılıyorsa lütfen siz onların yaptığını yapmayın.

Unutmayın ki siz onların olması gerektiği gibi davranırsanız, onlar sizin olmasını beklediğinizden daha iyi bir hal alırlar..




Kamera: Canon EOS 600D
İso:200
Diyafram:5.6
Enstantane1/250 sn.

Orjinali İndirmek İçin Tıklayınız

PAYLAŞIRMISIN:

4 yorum :

  1. Yüreğinize sağlık güzel bir yazı olmuş.. :) Keşke insanlar kurtulabilse şu ön yargılarından , o zaman daha yaşanılabilir bir çevreye sahip olabiliriz sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, O sizin güzel yüreğinizin öyle görmesi :) Evet keşke ...

      Sil
  2. Karahindiba'nın üfleyince uçan çiçek olduğunu bilmiyordum. Sırf bu sebeple acayip bir şaşkınlık içerisindeyim.. Ve yine bu sebeple uzun süre kendime gelemeyeceğim..Böyle bir yazının içerisinde buna takılıp kalacak kadar hayatımda rolü olduğunu bilmiyordum:)) (Şaka yapmıyorum gerçekten şoktayım)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin hissettiğinizi bende yazıyı yazmadan önceki ufak araştırmamda öğrendim ve aynı şaşkınlığı yaşadım :) Ama google amca sağ olsun üfleyince uçan çiçek yazdım ve karahindiba ile ilgili tüm bilgileri öğrendim :) :)

      Sil